Pressemeddelelse:

Ny direktør for Pharmakon

15. september 2015 Lotte Fonnesbæk er ny direktør for Pharmakon. Hun har 25 års erfaring i og omkring apotekssektoren samt en bred ledelseserfaring.

Pharmakon skal have ny direktør, og det bliver den 50-årige cand.pharm. Lotte Fonnesbæk, der sætter sig i direktørstolen. Bag sig har hun en lang karriere i apoteksverdenen.

"Vi er ikke i tvivl om, at Lotte har de helt rette kvalifikationer til at lede Pharmakon. Hun kender alle aspekter af apotekssektoren, har stor faglig indsigt og ledererfaring på mange forskellige niveauer,” udtaler Anne Kahns, der er formand for Danmarks Apotekerforening, og som har stået i spidsen for ansættelsesudvalget.

Pharmakon er uddannelsescenter for farmakonomuddannelsen og er desuden et af de mest benyttede konferencecentre i Storkøbenhavn. Lotte Fonnesbæk er i dag souschef på Køge Boholte Apotek, men har før det arbejdet med mange forskellige aspekter af apotekssektoren.

Som nyuddannet farmaceut indledte Lotte Fonnesbæk sin karriere som apoteksfarmaceut på Værløse Apotek. Herefter var hun i 12 år fra 1995-2007 ansat som sektionsleder på Pharmakon med forskning og udvikling i relation til apotekssektoren. Derefter blev hun sundhedsfaglig direktør i Danmarks Apotekerforening, og i 2010 sundhedsfaglig chef i Dansk Selskab for Patientsikkerhed. I 2012 vendte hun tilbage til apotekssektoren som souschef for Køge Boholte Apotek.

"Jeg glæder mig utroligt meget til at stå i spidsen for Pharmakon. Mit hjerte banker for apotekernes udvikling. Den faglige rådgivning, som borgerne hver dag får på apoteket, bunder i medarbejdernes kompetencer, og her er farmakonomuddannelsen helt central. Jeg vil bidrage til at bringe Pharmakon endnu tættere på det daglige liv på et apotek, ligesom Pharmakon skal blive ved med at styrke sin position som fremtrædende konferencecenter,” udtaler Lotte Fonnesbæk.

Lotte Fonnesbæk tiltræder den 1. november

Tilmelding til nyhedsbrevet

Få de nyeste analyser og nyheder om medicin, apoteker og apoteksregulering.

Tilmeld dig her

Pressemeddelelser fra Apotekerforeningen

Se de pressemeddelelser som Apotekerforeningen har sendt ud.

Se pressemeddelelserne her