Apotekerne på Folkemødet 2016

Medicin og sundhed på Folkemødet

Igen i år bliver Apoteltet slået op til Folkemødet 2016 i Allinge på Bornholm. Vi står klar til at sætte fokus på vigtige emner inden for sundhed og medicin. Apoteltet huser igen i år debatter, en gentagelse af vores særlige dilemmaspil og dialog om sundhed og trivsel. Vi inviterer til tre debatter i år:

Hvorfor er mænd aldrig rigtig syge?
Hvorfor har sundhedsvæsenet svært ved at nå mænd? Og hvordan skal sundhedsvæsenet kommunikere sundhed til mænd? Det spørger vi blandt andet livsstilsekspert og kommunikationsrådgiver Henrik Byager og Sundhedsstyrelsen om, når Forum for Mænds Sundhed og Danmarks Apotekerforening inviterer til debat.

Lægen har lukket. Du mangler din receptmedicin. Hvad gør du?
Du har glemt at forny en recept og mangler din medicin. Skal apoteket kunne hjælpe dig? Det spørger vi MF Liselott Blixt og Michael Dupont fra Lægeforeningen om. Hvornår er det i orden, at apoteket udleverer medicin, når recepten mangler? Hør panelets bud, og kom med dit syn på sagen.

Hvordan taler vi om medicin, så alle forstår det?
Hvordan taler man med borgerne om medicin på en måde, så de forstår det og kan bruge det til noget? Og hvordan undgår vi fejl og misforståelser? Det spørger vi blandt andet Karen Stæhr fra FOA og Charlotte Mørck, som underviser i kommunikation på Rigshospitalet, og alle tilhørerne om.

På Folkemødets sidste dag giver vi dig muligheden for at gøre dit helbred en tjeneste, hvor du kan få hjælp til solbeskyttelse og måling af blodtryk og blodsukker. Du kan læse meget mere om relevante tidspunkter, debatemner og de inviterede gæster under det fulde program i venstre side.

Apoteltet ligger ved Allinge Apotek i Kirkegade 13.

Sundhedsfaglige kampagner på apotekerne

Sundhedsfaglige kampagner

Hvert år afvikles en række sundhedsfaglige kampagner på landets apoteker.

Se sundhedsfaglige kampagner
Holdningspapirer

Politikpapirer

Se hvad apotekerne mener om en række emner, blandt andet om regulering, service, tilgængelighed, medicintilskud og ejerskab.

Læs politikpapirerne her
Tilmelding til nyhedsbrevet

Få de nyeste analyser og nyheder om medicin, apoteker og apoteksregulering.

Tilmeld dig her